Veelgestelde vragen

Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

Als je het gewenste artikel hebt gevonden op de website kun je het product samenstellen. Kies het aantal stuks, de kleur van het artikel en kies de bewerking (de drukpositie, het aantal kleuren bedrukking en/of de bewerkingstechniek). Vervolgens kun je ervoor kiezen om een vrijblijvende offerte aan te vragen of de bestelling direct te plaatsen. Na het aanvragen van de offerte of het plaatsen van de bestelling kun je jouw logo/artwork uploaden. Na het plaatsen van een bestelling ontvang je nog altijd een digitale drukproef ter goedkeuring. Zodra deze proef is goedgekeurd gaat de bestelling in productie en vervolgens worden de artikelen naar het gewenste afleveradres verzonden.

Wat gebeurt er na mijn aanvraag?

Na ontvangst van jouw aanvraag wordt de offerte persoonlijk voor je opgesteld. De voorraad, gewenste leverdatum en prijs worden gecontroleerd. Vervolgens ontvang je een e-mail met jouw vrijblijvende offerte. Heb je een logo geüpload? Dan wordt er een digitale impressie voor je opgemaakt, deze volgt normaliter los van de offerte.

Hoe vraag ik een impressie op?

Tijdens jouw offerteaanvraag kun je een logo uploaden. Als wij dit logo hebben ontvangen, wordt er een digitale impressie voor je opgemaakt zodat je kunt zien hoe het artikel eruit ziet met jouw logo erop. Uiteraard mag je ons ook een e-mail sturen met het logo en de vermelding van het artikelnummer en eventueel de gewenste kleur van het artikel. Graag ontvangen wij jouw logo of artwork in een gevectoriseerd AI of EPS bestand.

Hoelang duurt het voordat ik mijn offerte ontvang?

Veruit het grootste deel van de offertes kunnen wij binnen 1 werkdag toesturen. Offertes voor custom made artikelen en grote aanvragen kunnen iets langer op zich laten wachten. Wij stellen je dan op de hoogte van een eventuele langere wachttijd voor de offerte.

Wat is een full colour bedrukking?

Bij een full colour bedrukking worden de kleuren opgebouwd op basis van CMYK kleuren, dit is geschikt voor bijvoorbeeld het bedrukken van afbeeldingen / logo’s met kleurverloop. Er is hierbij geen beperking van het maximaal aantal kleuren.

Wat zijn PMS kleuren?

PMS staat voor Pantone Matching System, deze kleuren worden ook wel aangeduid als Pantone kleuren. Hierdoor is het mogelijk om de exacte kleuren uit jouw logo te drukken. Wit en zwart hebben geen apart PMS kleurnummer, je kunt dit gewoon doorgeven als wit of zwart.

Wat is een gevectoriseerd bestand?

Een gevectoriseerd bestand is een bestand dat zo klein of groot kan worden geschaald zonder dat er een verlies van kwaliteit plaatsvindt. Om te drukken hebben wij vrijwel altijd een dergelijk bestand nodig. Voorbeelden van gevectoriseerde bestanden zijn AI en EPS bestanden.

Moet ik een gevectoriseerd bestand aanleveren?

Het is vrijwel altijd noodzakelijk om een gevectoriseerd bestand aan te leveren voor een bedrukking. De bedrukking met een dergelijk bestand geeft het beste effect en veelal kunnen de drukmachines alleen met dit type bestanden werken. Tegen geringe kosten kunnen wij eventueel jouw logo omzetten naar een gevectoriseerd bestand. Vraag ons naar de exacte kosten hiervoor.

Wat betekenen alle bewerkingsmethoden?

Kijk hier voor een uitleg over de meest gebruikte bewerkingsmethoden.

Kan ik ook tekst bedrukken?

Het bedrukken van tekst is geen probleem. Kies uit een van de standaard lettertypes of lever jouw eigen font of lettercontouren aan. Je kunt na het aanvragen van de offerte of het plaatsen van de bestelling de gewenste bedrukkingstekst aangeven.

Kan het product nog op andere manieren bewerkt worden dan op de website staat vermeld?

Vaak is er meer mogelijk dan er bij het artikel op onze website vermeld staat. Heb je specifieke wensen? Vraag dan gerust een offerte aan met deze wensen of stuur een e-mail naar info@jcp.nl. Wij zoeken graag uit wat de mogelijkheden zijn.

Krijg ik een digitale drukproef voordat er begonnen wordt met het bedrukken van het product?

Voordat de bedrukking van start gaat, ontvang je altijd een digitale drukproef ter goedkeuring. In deze drukproef vindt je de drukpositie, drukformaat, bedrukkingskleuren en bewerkingstechniek. Zonder jouw goedkeuring kan de bedrukking niet starten.

Ik heb interesse in één artikel, ben ik bij jullie op het juiste adres?

Wij zijn een groothandel, dus wij verkopen grotere aantallen. Als je interesse hebt in één stuk zonder dat er interesse is in een bestelling van een groter aantal dan kunnen wij je helaas niet helpen. Heb je interesse in een groter aantal en wil je een proefexemplaar zien? Dan kun je een sample bij ons aanvragen.

Kan ik producten onder de minimale afname bestellen?

Of het mogelijk is om artikelen onder de laagste afname op de website te bestellen is afhankelijk van het artikel. Vraag een offerte aan met het door jouw gewenste aantal of neem contact op met onze medewerkers. Wij vertellen je graag of het mogelijk is en denken ook graag mee met alternatieven die leverbaar zijn bij een lager aantal.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt de bestelling betalen met een van onze betalingsmogelijkheden.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

De levertermijn is sterk afhankelijk van het artikel en of het artikel bedrukt moet worden. Heb je de artikelen sneller nodig dan onze standaard levertermijn? Neem dan altijd contact met ons op, wij zoeken de mogelijkheden uit.

Kan ik een sample ontvangen?

Ja, je kunt een sample ontvangen van onze artikelen. Wij brengen je de kosten van het product en de verzendkosten in rekening indien er na ontvangst van het sample géén order volgt. Bij een uiteindelijke bestelling zullen wij de samplekosten van het bestelde artikel uiteraard voor onze eigen rekening nemen.

Kan ik een bedrukt sample bestellen?

Vanwege de hoge kosten van het instellen van de machines worden er alleen in uitzonderlijke gevallen waarbij het om zeer hoge aantallen gaat bedrukte samples gemaakt. Wij maken wel graag kosteloos een digitale impressie om te laten zien hoe het artikel eruit ziet met jouw logo erop.

Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

Ja, in overleg is het mogelijk om de bestelling bij ons op te halen.

Neem contact met ons op

Error 404